پنج شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹
بازار

راه اندازی باشگاه مشتریان

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، باشگاه مشتریان یکی از ابزارهای مهم وفاداری مشتریان است که این روزها توجه بسیاری از سازمان‌ها را به خود جلب کرده است. به طوری که برندهای معتبر در تلاش هستند از طریق راه اندازی باشگاه مشتریان ارتباط عاطفی و دوطرفه ای را با مشتریان خود برقرار نمایند. نرم افزار باشگاه مشتریان ستون اصلی راه اندازی یک سیستم مدیریت مشتری است. کسب و کارهای مختلف از بانک‌های بزرگ تا فروشگاه‌های کوچک و… همگی به دنبال راه اندازی یک باشگاه مناسب مشتریان خود هستند. برای این منظور لازمست مراحلی را طی کنند که بتوانند یک باشگاه مشتری اثربخش ایجاد نمایند. باشگاه مشتریان فقط یک نرم افزار نیست، بلکه مجموعه‌ای از ابزارهای سخت افزاری و نرم افزای است که بصورت یکپارچه و هدفمند عمل می‌کند، در این مقاله سعی شده تا شما با سیستم جامع باشگاه مشتریان آشنا شوید و از مراحل راه اندازی باشگاه مشتریان اطلاع کسب نمائید.
مراحل اصلی ایجاد سیستم باشگاه مشتریان
طراحی باشگاه مشتریان

مهم‌ترین گام در راه اندازی باشگاه مشتریان، طراحی سناریو است. هر سیستم باشگاه مشتریانی نیاز به یک طرح و سناریوی خاص دارد تا از طریق آن بتوان نوع کاربری باشگاه مشتریان را مشخص نمود. در صورتی که یک سناریو مناسب با کسب و کار طراحی شود می‌توان مزایای باشگاه مشتریان را تعریف کرد و از طریق آن رابطه‌ای سودمند و دوطرفه


متن کامل خبر:

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، باشگاه مشتریان یکی از ابزارهای مهم وفاداری مشتریان است که این روزها توجه بسیاری از سازمان‌ها را به خود جلب کرده است. به طوری که برندهای معتبر در تلاش هستند از طریق راه اندازی باشگاه مشتریان ارتباط عاطفی و دوطرفه ای را با مشتریان خود برقرار نمایند. نرم افزار باشگاه مشتریان ستون اصلی راه اندازی یک سیستم مدیریت مشتری است. کسب و کارهای مختلف از بانک‌های بزرگ تا فروشگاه‌های کوچک و… همگی به دنبال راه اندازی یک باشگاه مناسب مشتریان خود هستند. برای این منظور لازمست مراحلی را طی کنند که بتوانند یک باشگاه مشتری اثربخش ایجاد نمایند. باشگاه مشتریان فقط یک نرم افزار نیست، بلکه مجموعه‌ای از ابزارهای سخت افزاری و نرم افزای است که بصورت یکپارچه و هدفمند عمل می‌کند، در این مقاله سعی شده تا شما با سیستم جامع باشگاه مشتریان آشنا شوید و از مراحل راه اندازی باشگاه مشتریان اطلاع کسب نمائید.
مراحل اصلی ایجاد سیستم باشگاه مشتریان
طراحی باشگاه مشتریان

مهم‌ترین گام در راه اندازی باشگاه مشتریان، طراحی سناریو است. هر سیستم باشگاه مشتریانی نیاز به یک طرح و سناریوی خاص دارد تا از طریق آن بتوان نوع کاربری باشگاه مشتریان را مشخص نمود. در صورتی که یک سناریو مناسب با کسب و کار طراحی شود می‌توان مزایای باشگاه مشتریان را تعریف کرد و از طریق آن رابطه‌ای سودمند و دوطرفه میان برند و مشتریان ایجاد نمود. مواردی که باید در هنگام طراحی سناریو مورد توجه قرار گیرد شامل گروه بندی، نحوه امتیازدهی و اعتباردهی و دیگر سیاست‌های اجرایی است.
نرم افزار باشگاه مشتریان
نرم افزار باشگاه مشتریان اصلی ترین بخش باشگاه مشتریان است، که ارتباط میان تمام بخش‌های باشگاه را برقرار می‌کند. در واقع نرم افزار باشگاه مشتریان یک سیستم نرم افزاری هوشمند و هدفمند است که می‌تواند فرآیند وفادارسازی مشتریان یک مجموعه را با ساده‌ترین مکانیزم مدیریت نماید. هر چقدر که پیاده سازی این نرم افزار وفاداری اصولی‌تر و کامل‌تر انجام گیرد، برنامه وفاداری شما نیز تاثیرگذارتر عمل خواهد کرد. ماژول های نرم افزار وفاداری باشگاه مشتریان به شما این امکان را می دهد که بتوانید سیاست‌های مختلفی را در باشگاه خود پیاده سازی کنید. متناسب با نوع کسب و کار و سیاستی که دارید و بسته به اینکه قصد استفاده از کدام یک از انواع باشگاه مشتریان را دارید، نرم افزار باشگاه مشتریانی که برای شما کاربرد دارد نیز متفاوت خواهد بود. ملاک اصلی خرید نرم افزار باشگاه مشتریان، مطابقت آن با نیازهای شما خواهد بود و قیمت باشگاه مشتریان به هیچ عنوان ملاک خوب یا بد بودن آن نیست. نرم افزار باشگاه مشتریان کارت پرداز که در سایت https://customer-club-software.ir/ معرفی شده است کامل‌ترین نرم افزاری است در بین نرم افزارهای موجود است. هر نوع طرح تخفیفی و وفادار سازی بوسیله آن امکان پذیر است.
کارت باشگاه مشتریان

کارت باشگاه مشتریان یا کارت مشتریان وفادار نیز یکی از ابزارهای لازم جهت راه اندازی سامانه باشگاه مشتریان است که اعطای آن به مشتریان بالقوه می‌تواند اثربخش ترین راه‌های ماندگاری در ذهن آنان باشد. ضمن اینکه کارت باشگاه مشتریان می‌تواند یکی از بهترین راه‌های جذب مشتری جدید باشد. از آنجایی که این کارت حاوی اعتبار است، مشتری آن را به امید اینکه روزی از اعتبار داخل کارت استفاده کند نزد خود نگه می‌دارد. حتی ممکن است کارت خود را به دیگران نشان بدهد که این کار نوعی تبلیغ ناخواسته از طرف مشتری برای برند شما خواهد بود.
سخت افزار مورد نیاز در باشگاه مشتریان
زمانی که یک مشتری برای اولین بار به شما مراجعه می‌نماید، می‌توانید او را در باشگاه خود ثبت نام نمائید یک کارت باشگاه مشتریان به اعطا کنید. بدین ترتیب شما باید در مراجعات بعدی مشتری و پس از هر بار خرید، تراکنش‌های او را ثبت نمائید. همچنین می‌توانید بر اساس سیاستی که برای باشگاه مشتریان خود دارید، در هر بار خرید مشتری به وی امتیاز، اعتبار و یا تخفیفی را اختصاص بدهید. برای استفاده از کارت به سخت افزارهایی نیاز دارید که از جمله آن‌ها ریدر یا دستگاه کارت خوان است.
این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر ۴۸۲۸۵۵۹

مطالب مرتبط

شعار سمعک ساعی شنیدن صدای زندگی است

باران نیوز

جاذبه‌های برتر گردشگری در استانبول

باران نیوز

سایپاپرچمدار رونق تولیددرسال۹۸/آماده جهشی بزرگ در عرصه تولیدهستیم

باران نیوز